بصیرت افزایی در بین دانش آموزان بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمن است...

  به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش این استان، آیت الله محمد نقلی لطفی، امام جمعه ایلام، در دیدار با مدیرکل آموزش و پورش استان، اظهار کرد: تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان، از رسالت های عظیم آموزش و پرورش است.

 

وی، افزود: آموزش و پروش باید برای تعلیم و تربیت هر چه بهتر فرزندان میهن اسلامی که آینده ی کشور در ابعاد مختلف بدست توانای آنان سپرده می شود با گسترش موضوعات معنوی و اخلاقی در بین دانش آموزان اهتمام ویژه ای داشته باشد.

 

امام جمعه ایلام، تصریح کرد: دین مقدس اسلام نسبت به تعلیم و تربیت اهتمام ویژه ای دارد و حتی رسالت انبیا و پیامبر اعظم اسلام(ص)، تعلیم و تربیت است و به عبارتی دین مقدس اسلام یک نگاه عمیقی به مقوله ی تعلیم و تربیت دارد.

 

آیت الله لطفی، یادآور شد: اگر تربیت به طور صحیح آن در جامعه بشری نهادینه شود و مبنای اصول انسانی و دینی جامعه قرار گیرد، آن وقت یک جامعه پویا و بالنده و یک مدینه فاضله برای بشر است.

 

وی، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحول عمیقی در آموزش وپرورش به وجود آمد، گفت: نظام مقدس اسلامی اهمیت ویژه ای برای نسل جوان در بعد تعلیم و تربیت داشته و دارد و آنچه که مهم است ما باید این نسل را با توجه به اوضاع آشفته جهانی و هجمه های فرهنگی آگاه سازیم.

امام جمعه ایلام، افزود: دشمن، تخریب باور های دینی و اعتقادات عمیق مردم و نسل جوان را در برنامه دارد و ما چاره ایی نداریم که برای مقابله با این هجمه فرهنگی، نسل جوان و نوجوان جامعه را هر چه بیشتر با تعالیم حیاتبخش اسلام آشنا نمائیم و بستر ساز این حرکت مهم آموزش و پرورش خواهد بود و اگر این کار شد یک مصونیت برای نسل جوان ایجاد کرده ایم.

 

آیت الله لطفی، با اشاره به تاثیر کلام و درس معلم در تربیت دانش آموزان، تصریح کرد: معلمی شغل انبیاست و تربیت صحیح یک دانش آموز از سوی معلم، اثری جاودان در پی خواهد داشت و معلم حیات ابدی را برای بشر به ارمغان می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت بصیرت افزایی در بین جوانان اشاره کرد و گفت: آنچه مهم است غیر از بحث های اعتقادی که وظیفه ذاتی ماست مسئله بصیرت افزایی است که انسان را در لغزش ها و بحران ها و فتنه ها حفظ می نماید.

 

 وی، با اشاره به اینکه یکی از درس های بزرگ عاشورا بصیرت افزایی است، ابراز کرد: مقوله بصیرت بخشی و بصیرت افزایی خیلی مهم بوده و یکی از درس های مهم عاشورا و پیام نهضت حسینی، بصیرت افزایی است که جامعه دچار رکود و دارای عدم بصیرت در آن زمان را با بصیرت بار آورد و بیدار کرد.

 

امام جمعه ایلام، با تاکید بر این مسئله که نسل جوان را باید با بصیرت تربیت کنیم، اظهار کرد: آشنایی این نسل با مبانی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس که آن فضای حماسه و ایثار و آن فضای معنوی را ندیده اند یک ضرورت است و ما باید نسل جوان و نوجوانمان را به اول انقلاب و اوضاع جنگ و دوران دفاع مقدس وصل کنیم.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: تلاش دشمن و نظام سلطه، القاء ناکارآمدی نظام است و معلمان با بصیرت باید دانش آموزان را آگاه نمایند و تاثیر کلام نافذ معلم در تربیت و بصیرت افزایی نسل جوان و نوجوان جامعه بسیار مهم است و با استفاده از همه ظرفیت ها بسیج شویم و نگذاریم نسل جوان آسیب ببینند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این دیدار با ارائه گزارشی برنامه های تحولی آموزش و پرورش، گفت: در برنامه درسی ملی شکوفایی فطرت انسانی و هویت دانش آموزان برای نیل مراتبی از حیات طیبه در محتوای درسی محوریت یافته و تالیف کتاب های جدید بر آن اساس تنظیم شده است.

 

علی بیرانوند، اظهار کرد: تغییر در محتوای کتاب‌های درسی از اهداف اصلی آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین است.

 

وی، افزود: از طریق نظرسنجی‌های دقیق ازائمه محترم جمعه، معلمان و والدین و حتی خود دانش‌آموزان می‌توانیم تناسب حجم و محتوا را برای رسیدن به اهداف آموزش در تالیف کتاب‌های درسی ارزیابی کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با بیان این مطلب که تحول بنیادین در تمام قسمت‌های آموزش و پرورش از جمله تحول در کتاب‌های درسی، در دست اقدام است، مشارکت فکری ائمه جمعه در این راستا را تاثیر گذار دانست.

 

وی، خاطرنشان کرد: بررسی کتب درسی جدید التالیف به ویژه در حوزه های مربوط به مباحث دینی توسط ائمه جمعه و جماعات آموزش وپرورش را در نیل به اهداف تحولی خود یاری خواهد کرد.

 

گفتنی است، در این مراسم، کتب جدیدالتالیف پایه چهارم ابتدایی و پایه دوم متوسطه اول به علت تغییر در محتوای آن توسط مدیرکل آموزش و پرورش ایلام و معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان به نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام جهت بررسی محتوای آموزشی اهدا شد.

ش

منع:shabestan.ir

 


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» معنای بصیرت »» چهارشنبه 02 آذر 1401
» بصیرت افزایی در بین دانش آموزان بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمن است... »» شنبه 29 بهمن 1401
» بصیرت خرازی »» شنبه 29 بهمن 1401
» راه کارهای علمی کسب بصیرت و... »» پنجشنبه 17 آذر 1401
» بصیرت درقرآن وروایات »» پنجشنبه 17 آذر 1401
» بصیرت یعنی چه-, بصیرت چیست »» پنجشنبه 17 آذر 1401
» بصیرت انقلابی و شاخصه های آن از نگاه مقام معظم رهبری. »» پنجشنبه 03 آذر 1401